INTOXICACIÓ DIGITAL
Darrerament es parla del paper d’internet i les xarxes socials en la conformació interessada de l’opinió pública, especialment en condicionar l’opció electoral en un moment determinat. Continua la lectura de “Intoxicació digital”
INTOXICACIÓ DIGITAL
Darrerament es parla del paper d’internet i les xarxes socials en la conformació interessada de l’opinió pública, especialment en condicionar l’opció electoral en un moment determinat. Continua la lectura de “Intoxicació digital”
Ja fa un temps que els resultats electorals, o en referèndums, als països occidentals ens poden resultar sorprenents, relativament imprevistos perquè els malestars profunds no són recollits prèviament per les enquestes. Continua la lectura de “La democràcia en crisi”
Las pàtries acostumen a devorar els seus fills. Aquesta magnífica novel·la parla de com una societat s’escindeix, es confronta, usa i justifica la violència i pateix una enorme degradació moral en nom d’un excloent sentit d’identitat. Continua la lectura de “Fernando Aramburu. Patria”
A Reus acaba de morir cremada una dona a casa, en un accident fortuït provocat per unes espelmes que suplien de mala manera el tall de subministrament elèctric patit per falta de pagament. Els mitjans ho denuncien, els ciutadans s’esborronen i administracions i l’empresa elèctrica responsable es llencen a sobre acusacions sobre qui en té la responsabilitat. Continua la lectura de “Conviure amb la misèria”
Podia guanyar, i ho ha fet. Com més insistien periodistes i analistes polítics en els tòpics de la mobilització d’hispans, minories, dones, el progressisme habitual, millennials i republicans centristes, s’anava fent més evident que hi hauria resultat inesperat. Continua la lectura de “Trump com a símptoma”
Els devots d’aquest novel·lista suec estem d’enhorabona, ja que tenim l’oportunitat d’entrar una vegada més en el seu captivador món literari. Mort ara fa un any, aquesta és la seva darrera obra, i conscient d’això ens parla del pas del temps, de l’envelliment i la mort, tot recreant aquella atmosfera tant seva en el fred, contradictori i torturat món nòrdic. Continua la lectura de “Henning Mankell. Botas de lluvia suecas”
En el nostre món hi ha paraules que es posen de moda, la reiteració i abús de les quals acaba per desdibuixar-les i els fa perdre el sentit. Probablement és el concepte de “emprenedoria” el que ha patit i pateix més abusos de reiteració en els últims temps i el que millor representa la cultura imperant, consistent en que cada un de nosaltres s’ha de responsabilitzar de si mateix. Continua la lectura de “Més sobre autoexplotació”
Ha passat l’època en que el que definia la grandària d’una empresa era el nombre de treballadors. La empreses modernes són essencialment marques, amb estructures molt lleugeres, consistents bàsicament en unes seus centrals on es concentren la direcció, l’I+D i el màrqueting. De fet, el terme “treballador” ja no s’utilitza fa anys a les empreses – tampoc molt en els programes polítics-. Continua la lectura de “De l’explotació a l’autoexplotació”
El debat polític a Europa i al món occidental està força centrat aquests dies en veure que passa amb la prevista signatura del tractat comercial entre el Canadà i la Unió Europea, conegut com a CETA, un acord de grandíssima transcendència i que tot que es va negociar de manera secreta i es volia fer passar de puntetes, finalment ha generat molta oposició pel que significa de pèrdua gairebé definitiva del concepte de sobirania política.
Vivim immersos en un model de producció i de consum notòriament esgotat. No és només la impossibilitat mediambiental que no fa creïble un model productivista de creixement continuat. És també que el capitalisme de mercat ja no disposa de mecanismes de redistribució que facin possible el manteniment de la vida social i uns nivells de cohesió i d’equitat acceptables. Continua la lectura de “Yann Moulier Boutang. La abeja y el economista”